På St1 älskar vi företagslösningar som förenklar vardagen. Under hösten har vi bytt ut alla St1 Företagskort till ett helt nytt kort där du bland annat får möjlighet att tillgå 1200 marknadsplatser i Norden. Dessutom får du tillgång till Mina sidor som är vårt digitala verktyg som ger dig full kontroll hela vägen. Här kan du spärra, beställa nya kort och koder. Du ser och har koll på betalningar, bränsleförbrukning och kostnader. Perfekt för alla typer av företag!
- Sista dagen det nuvarande kortet fungerar är senast 7 januari 2025
- En ny PIN-kod kommer att skickas ut till det nya St1 Business-kortet via brev
- Det går att koppla det nya kortet till St1 Business-appen
- Vill du använda kortet internationellt redan nu, kontakta kundservice.
- Du behöver inte göra någonting. Vi ser till att du får ditt nya kort samt kod.
St1 Business-kortet går att använda för betalning på fler än 1200 St1-stationer i Sverige, Norge och Finland. Dessutom kan du använda kortet på över 10 000 Shell-stationer i Europa. Kontakta kundservice för mer information.
En ny kortplattform som möjliggör säkra betalkortsfunktioner.
Se till att du har tillgång till "Mina Sidor" så kan du smidigt och enkelt göra ändringar och administrera dina kort på ett och samma ställe!
Lägg in St1 Business-kortet i St1 Business-appen för smidig betalning.
1. Kortnummer
2. Namn på företag och förare
3. Köpnivå
Det finns fyra olika kategorier:
0 - Diesel/ HVO100, AdBlue
1 - Drivmedel, vägtullar och färjeavgifter i Europa
2 - Alla produkter och tjänster exklusive livsmedel och försäljning i butik
3 - Alla produkter och tjänster
4. CVV2-nummer
5. Se förklaring av ikonerna nedan.
EUROPE eller SE
Denna ikon indikerar det geografiska användningsområde som är inställt för kortet när kortet utfärdas. Om du vill utöka det geografiska området på ditt kort, vänligen kontakta vår kundservice.
M
Ikonen innehåller ett M som står för multi. Det innebär att kortet kan användas på Shell-märkta stationer samt i hela stationsnätet där Shellkort kan användas för att betala i Europa.
Lastbil
Kortet är avsett för betalning av produkter och tjänster avsedda för kommersiell trafik (tungtrafik som t ex lastbilar).
Fordon
Kortet är avsett för betalning av produkter och tjänster avsedda för lättare yrkestrafik/företagsbilar (Fleet).
Här har vi samlat frågor och svar om St1 Businesskortet för att du snabbt och enkelt ska kunna få svar på din fråga.
Varför är det en Shell-logotyp på fakturan?
Fakturan som redovisar de köp som är gjorda med det nya St1 Business-kortet har St1 som avsändare men det kommer att vara Shell-logotyp på fakturan till och med april 2025.
Har ni nytt bankgiro-nummer?
Ja, från och med den 1 november 2024 har vi nytt Bankgiro.
Jag har pappersfaktura, varför har jag fått flera dokument?
Alla som har pappersfakturor kommer att få två dokument, en faktura samt en fakturasammanställning.
OBS! Betala alltid beloppet som framkommer på sammanställningen.
Jag får en elektronisk faktura eller PDF-faktura, men ser ingen fakturasammanställning?
Det stämmer, de som har elektronisk eller PDF-faktura får ingen fakturasammanställning bifogad. Den kan istället laddas ner från Mina Sidor.
Varför får jag två fakturor från St1?
Om du fortsätter att använda ditt gamla kort samt det nya kortet kommer du att få två olika fakturor. En från respektive kort.
OBS! Det gamla kortet går endast att använda till senast 7 januari 2025.
Har jag fått ett nytt kundnummer?
Med det nya St1 Business-kortet kommer du att få ett nytt kundnummer. Det nya kundnumret kommer börja med SE.
Går det att ha autogiro på fakturan?
Ja, du kan ha autogiro om så önskas. Vid eventuella frågor ber vi dig att ta kontakt med kundservice.
Med St1 Business Mina sidor kan du enkelt hantera dina kortärenden digitalt och dra nytta av vårt omfattande nätverk av stationer fulla av tjänster för entreprenörer på resande fot. Läs mer och börja använda St1 Business Mina sidor!
Vi förbättrar ständigt våra tjänster. Nu kan du koppla ditt nya St1 Business-kort med St1 Business mobilapplikation för en komplett upplevelse.
St1- och Shell-stationer servar dig i Sverige, Norge och Finland. Mer än 1200 stationer i vårt nätverk erbjuder mångsidiga tjänster för både förarens och bilens välbefinnande.
Vi har uppdaterat våra allmänna villkor för alla kunder i Sverige, Finland och Norge
Vi har förnyat vår integritetspolicy för företagskunder. Den nya strukturen är mer transparent, vad gäller vilken data vi får och i vilket syfte den används.
Chatta med oss här för att få snabbt svar. Du hittar chatten nere till höger.
Skicka ett mail till vår kundservice på:
Lyft luren och ring till vår kundservice på: