Helgfria vardagar mellan klockan 8 och 17 finns vi här för dig. Har du frågor om St1 Business-kort, fakturan, St1 Business Mina sidor eller St1 Business-appen är du varmt välkommen . Vill du spärra kort när vi har stängt ringer du till 020-46 17 70, du får automatiskt ett nytt kort.
Via Mina sidor kan du göra flera ärenden när det passar dig bäst. Beställa och avsluta kort, få koden till kortet igen eller se fakturor. Det är också på St1 Business Mina sidor som du kopplar St1 Business-kort för tankning med mobilen via St1 Business-appen.
Chatta med oss här för att få snabbt svar
Skicka ett mail till vår kundservice på:
Lyft luren och ring till vår kundservice på:
Vi har samlat alla de vanligaste frågorna på ett ställe för att du snabbt och enkelt ska kunna hitta svaret på din fråga. Hittar du inte svaret på din fråga är du välkommen att kontakta oss.
Vad är fördelarna med det nya kortet för mig som kund?
Som kund får du nya möjligheter via det nya St1 Business-kortet. Till exempel är det möjligt att välja att möjliggöra användningen av kortet för tankning i alla St1-länder eller i Europa, så kortet behöver inte längre begränsas till landet där kortet är utfärdat. Nya funktioner kommer att introduceras som stöd för LBG-tankning och laddning av elbilar. Att betala för LBG- och elbilsladdning med kort är en ny funktionalitet som kommer att introduceras i ett senare skede. Dessutom har vi förnyat vår kortplattform som innebär säkra betalkortsfunktioner för att förebygga bedrägerier. Du kan också njuta av de på-väg-tjänster och bränslemöjligheter i Europa som erbjuds genom vårt samarbete med Shell.
Var kan det nya St1 Business-kortet användas?
Det nya St1 Business-kortet kan användas för betalning på över 1200 St1- och Shell-stationer i Sverige, Finland och Norge*. Dessutom kan du använda kortet i Europa på mer än 10 000 stationer som erbjuds av vår samarbetspartner Shell.
* Om kortet öppnas för internationella köp. Kontakta kundservice
Kommer det att vara möjligt att ladda elbil med det nya St1 Business-kortet?
Att betala för elbilsladdning med St1 Business-kortet är en ny funktionalitet som kommer att introduceras i ett senare skede. Fler detaljer relaterat till elbilsladdning med kortet meddelas senare.
Kan jag betala parkering med det nya St1 Business-kortet?
Ja, du kan betala för parkering med det nya St1 Business-kortet.
Kommer produktkoderna att ändras och finns det några andra ändringar som kan påverka transaktionsdata?
För nuvarande St1 Företagskort-kunder kommer produktkoderna att ändras. Om du har frågor relaterade till produktkoderna, vänligen kontakta kundservice eller din säljare på St1.
Finns det möjlighet att begränsa produkter med det nya St1 Business-kortet om så önskas?
Ja, det kommer fortfarande att vara möjligt att ändra produktgrupper och produkter som ska tillgängliggöras med kortet genom att kontakta kundservice.
Jag vill beställa ett kort till, hur gör jag?
Har du tillgång till Mina Sidor kan du enkelt logga in där och beställa ett extrakort. Har du inte skaffat inloggning till Mina Sidor än kan du snabbt göra det här. Det går också bra att kontakta Kundservice.
Förlorat kort eller kort som inte fungerar - vad gör jag?
Kontakta kundservice på vardagar mellan 08.00-17.00.
För kortspärr efter kontorstid ringer du till vår spärrservice som har öppet dygnet runt, telefon 020-46 17 70.
Nytt kort och kod som ersätter det spärrade kortet skickas till dig automatiskt om du inte själv begärt något annat. Av säkerhetsskäl skickas de i separata kuvert och med ett par dagars mellanrum. Normalt har du det nya kortet och koden inom en vecka från spärrtillfället.
Kan jag välja min egen PIN kod?
Ja, du kan ändra din PIN-kod via Mina Sidor.
Här finns en instruktion hur du går tillväga för att ändra PIN-kod på ett St1 Business-kort.
Vad ska jag göra om jag har slagit fel PIN kod och mitt kort blivit spärrat?
Har du slagit fel kod tre gånger blir ditt kort spärrat i 24 timmar sedan fungerar det igen. Du kan se och ändra PIN koden via Mina Sidor.
Jag har glömt min PIN kod, vad ska jag göra?
Har du tillgång till Mina Sidor kan du enkelt logga in där och beställa en påminnelse på din PIN-kod. Har du inte skaffat inloggning till Mina Sidor än kan du snabbt göra det här.
Här finns en instruktion på hur du går tillväga för att hantera PIN-koder.
Det går också bra att kontakta Kundservice (helgfria vardagar 08.00-17.00).
Varför är det en Shell-logotyp på fakturan?
Fakturan som redovisar de köp som är gjorda med det nya St1 Business-kortet har St1 som avsändare, men det kommer att vara Shell-logotyp på faktuan till och med april 2025.
Jag har inte fått min faktura, vad gör jag?
Har du tillgång till Mina Sidor kan du enkelt logga in där och hämta din faktura. Har du inte skaffat inloggning till Mina Sidor än kan du snabbt göra det här. Det går också bra att kontakta Kundservice (helgfria vardagar 08.00-17.00) för att få en kopia.
Jag vill betala mina fakturor via autogiro, hur gör jag?
Det absolut smidigaste är att anmäla dig till autogiro via din internetbank. Du kan också anmäla det via vår hemsida, klicka här.
Jag vill ha E-faktura, hur gör jag?
Du kan få din faktura via e-post som PDF, men tyvärr kan du inte få fakturan via din bank.
Jag vill ändra min adress, hur gör jag?
För adressändringar ber vi dig kontakta Kundservice (helgfria vardagar 08.00-17.00) så hjälper vi dig.
Kan jag få bort fakturaavgiften?
Om du väljer att få fakturan via e-post som PDF så slipper du fakturaavgiften.
Kan jag ha separata fakturor på mitt konto?
I dagsläget kan du få separata specifikationer, kontakta vår Kundservice så hjälper vi dig.
Jag har råkat betala in för mycket. Hur gör jag för att få tillbaka pengarna?
Om du har betalt för mycket kontakta kundservice, helgfria vardagar kl 08.00-17.00 så hjälper vi dig.
Vem kan använda St1 Business–appen?
För att kunna tanka och betala med St1 Business-appen måste du vara företagskund hos oss och ha St1 Business-kort. Koppling och inbjudan sker via St1 Business Mina Sidor.
Kan jag lägga till vilket kort som helst?
Endast St1 Business-kort kan kopplas till St1 Business-appen.
Vilka produkter kan jag köpa genom appen?
Du kan betala tankningar för alla drivmedel som tillåts med ditt St1 Business-kort. St1 Business-appen kan används på samtliga St1- och Shellstationer i Sverige.
Kan jag använda appen utomlands?
I dagsläget kan appen endast användas på St1- och Shellstationer i Sverige.
Varför får jag upp ett felmeddelande när jag skriver in min e-post i appen?
Troligtvis har du angett en annan e-post än den som angavs i samband med att kortet kopplades till St1 Business-appen. Kolla med kortansvarig på ditt företag vilken e-post som använts vid koppling i St1 Mina Sidor. Om den registrerade e-posten behöver ändras, vänligen kontakta St1 Kundservice.
Varför får jag inget SMS med verifieringskod efter jag skrivit in min e-post?
Troligtvis har du angett ett annat telefonnummer än det som angavs i samband med att kortet kopplades till St1 Business-appen. Kolla med kortansvarig på ditt företag vilket telefonnummer som angavs vid koppling i St1 Mina Sidor. Om det registrerade telefonnumret behöver ändras, vänligen kontakta St1 Kundservice.
Vi har ett kort per bil idag, kan appen användas på liknande sätt?
Ett kort kan endast kopplas till en förare. För att ha koll på kostnader per bil så erbjuder vi tjänsten Fordons ID på St1 Företagskort. Det innebär att ett Fordons ID måste skrivas in före tankning, både vid betalning via St1 Business-appen och vid betalning med vanligt St1 Business-kort.
Vi använder oss av tvåkortslösning idag, kan appen användas på liknande sätt?
I dagsläget kan vi tyvärr inte erbjuda en motsvarande lösning i St1 Business-appen. Appen utvecklas och förbättras konstant och vi hoppas kunna erbjuda liknande funktion i framtiden.
Varför hittar inte appen min position?
Sannolikt handlar det om att du behöver tillåta platstjänster i din mobiltelefon. Prova igen efter att du tillåtit platstjänster i din mobil.
Här har vi samlat några användbara dokument för dig och ditt företag. Här hittar du ansökan om autogiro som du kan skriva ut och scanna eller skicka in till oss samt våra kontobestämmelser.