I den nya appen St1 Mobility samlar St1 Sverige alla sina erbjudanden på en och samma plats. Man kan hitta allt från närmaste station att tanka på, både St1- och Shellstationerna samt tillhörande biltvättar och matställen, och självfallet går det att betala tankningen direkt i appen.
I takt med digitaliseringen har kundernas behov förändrats och idag använder man drivmedelskort i allt mindre utsträckning.
– Idag betalar allt fler digitalt via mobiler och smartklockor. Sedan vi gjorde det möjligt att tanka och betala med mobilen har andelen som tankar med drivmedelskort stadigt minskat, säger Faisal Ouahid, Marknads- och informationschef på St1 Sverige.
Redan 2017 lanserade St1 en mobilapp som förenklade tankningen och nu tar man ytterligare ett steg för att förenkla för kunderna. Men kundernas behov förändras och nu har de utvecklat en app som gör den mobila vardagen ännu enklare för deras kunder.
– Med St1 Mobility kan våra kunder nu tanka på ca 450 St1- och Shellstationer i Sverige, få kvittot direkt i mobilen och möjlighet att ta del av app-unika erbjudanden från PLOQ och Välkommen in! Beroende på vad våra kunder är i behov av där och då kan vårt filter i St1 Mobilitys kartvy snabbt föreslå var kunden kan stanna för att få sin paus och fylla på med energi både till bilen och till sig själv, avslutar Faisal Ouahid.
Mer information om St1 mbility hittar du på st1.se/mobility
För mer information kontakta:
Faisal Ouahid, Marknadschef St1 Sverige AB
Tfn: 08 555 480 01
faisal.ouahid@st1.com